Mariyka Tomova-Kallmyr forskat fram 2 historiska eugeniska principer applicerade på henne via tvångsabortkrav på svenska försäkringskassan

Mariyka Tomova-Kallmyr forskat fram 2 historiska eugeniska principer applicerade på henne via tvångsabortkrav på svenska försäkringskassan

03.08.2013 http://new-ussr.ucoz.ru/news/mariyka_tomova_kallmyr_forskat_fram_2_historiska_eugeniska_principer_applicerade_pa_henne_via_tvangsabortkrav_pa_svenska_forsakringskassan/2013-08-03-230

 
Главная » 2013 » Август » 3 » Mariyka Tomova-Kallmyr forskat fram 2 historiska eugeniska principer applicerade på henne via tvångsabortkrav på svenska försäkringskassan


13:43

Mariyka Tomova-Kallmyr forskat fram 2 historiska eugeniska principer applicerade på henne via tvångsabortkrav på svenska försäkringskassan

 
Den myndighetslidande diskriminerade i Sverige flerbarnsmamman Mariyka Tomova-Kallmyrs egna forskning kring hennes utsatta position som tvångssteriliseringsförsöksobjekt år 2000 i Malmö, Sverige. 
 
Mariyka upphittade uppreppning i svensk socialhistoria och socialpraktik, nämligen faktummet, att 2 principer som den inblandade mot henne tjänstenannakvinnan fru G. Bjurebratt applicerade via sina tvångsabortkrav på henne  ingick i fru Bjurebratts arbetsmetodik, och att dessa 2 principer förblev helt oförändrade historiskt sätt i Sverige!!! – Den första historiska principen vid tvångsabortspåtryckningar utövade av svenska myndigheterna mot stackars offren under 30-talet var “övertalandets metod” och den andra principen var “frånttagande av bidrag”, och vilka dessutom visade det sig av hennes forskning i länken under, båda användes under såväl under 30-talet obligatoriskt i kombinationnation, och samma kombination av dessa 2 principer applicerades även av tjänsteman Bjurebratt på den svenska Försäkringskassan på familjen under hösten 2000 inne på hennes  kontor på FK Rosengård i Malmö, Sverige! 
 
Deras familjefall handlar om att från 2001-2004 – eller efter att FK-s anställt fru Bjurebratt ogillade mammans  strålande annars, gravditet och fostrets strålande hälsa i mammans mage och  insisterade i 4 timmars moraluppläsning att begå tvångsabort trots att Mariyka var högtgravid. Tvånget medföljdes vore sig av utredning om mammas och barnets hälsa, mamman var ej epileptiker, alkoholist, mentalt sjuk eller missbrukare, utan en person som kan bara vara stolt  med sin pedagogiska och moderliga bakgrund och biografi, men som under senare år blev offer för maskopi mellan ex-maken och hans kontakter på socialtjänsten tillsammans med alla då födda tre barnen.
 
Så fru Bjurebratt hösten 2000 förbjudit åt henne erter 4 timmar moraluppläsning att paret skall föda fram sitt tredje barn (trots att vore sig mamman Mariyka eller pappan Peter är några epileptiker, alkohokier, missbrukare eller mentalt sjuka, helt normala skötsamma föräldrar och Mariykas trippla mödrarskap fick bara fina kommentarer på 3 BVC-er i Malmö.
 
Det enda troliga orsaken till tvångsaborten? – Måhända ansågs Mariyka som invandrare i  Sverige vara en “tattare” – eller halvblod av tjänksteman på FK – av fru Bjurebratt eller chefer, jurister, politiker över på FK som styr FK Rosengård, då just detta ord präntades i en konstgjort gräl år 2004 av informatör till socialtjänsten – granne till Mariyka i tvättstugan efter flytt till Uddevalla, vilket Mariyka uppfann konstigt som gräl och händelse av okänd, men äldsta hyresgäst och vän till socialtjänsten i invandrarghetot Dalaberg, dit hon hade flyttat som nyaste hyresgästen).
 
Mariykas egen förklaring för det muntliga tjänstemannabeslutet är dock mycket enklare (hör och häpna!):
 
Kanske kollade de ultraljudet på babysen på FK Rosengård med chefer och jurister  där inne och måhända ansåg de fostrets huvudform vara alldeles för runt för dem svenska normerna och därmed för “bulgariskt” helt enkelt. En bulgar till med halvblod skulle nog vara katastrof för landet. Det är den enda orsaken som jag kraftigt misstänker, om jag skall vara ärlig. Men fråga  dessa beslutsfattare gärna själva hur de tänker och vad de tycker om dem ofödda fostrens huvudformer i magen? Jag vet inte 100% säkert, men annat finns det ej att ta på, helt enkelt, vi var perfekta föräldrarparet. Barnen hade det bara för bra hos oss på alla sätt och vis. Jag har ej en fläck att skämmas över. Tvärtom har varit mkt självuppoffrande fr. och med graviditeten då jag  åt mycket noggrant och gick upp halva min vikt och såg ut som en flodhäst nådde 100 kg, (från 45 kg innan). Har ammat barna i 5 år långt efter att min andra dotter fick tänder. Hon somnade aldrig utan att bli omkramad och få tutte i munnen. Ända tills jag fick alopecia och docent i reumatologi Romen Stoilov utbrast på sin reumatologiska läkarmottagning “Skall Du få Kungens medaljer i Sverige för bästa mor. Gå hem och avbryr omedelbart amningen och ta Kalcium och Vitamin D” om du vill ha något hår kvar.”. Vars råd räddade frysiren. Jag är fel person att anklagas vara “dålig mor” då jag även som väldigt få timmar om dygnet och var dygnet runt till barnens förfogande. Men år 2000 på MAS, trots att socialtjänstens sekr. fru Kärnberg skällde ut mig, jag gick dit på tvångsabort emot min vija för att jag ej orkade med psykiska terrorn på FK. Det är hans beslut att ej kurtera mig och inte min som båda Ullorna hackaden i döröppningen i febr 2007, inför sonen, genom att göra han ledsen och känna sig oönskad, varför han ej är död. Allt var deras beslut och gynekologens. De fortsätter dock blanda in mig muntligt, fast de inte nämner varken sina namn eller sina abortkrav i sina fuskande sociala utredningar fr. 2007 och kanske senare. Vilken tur att gynekologen beslutade att ej kurtera mig som höggravid och honom är jag skyldig honom att behålla mitt liv och min sons liv vilken unge var den  charmigaste ungen och intelligentaste barnet i Universuml jag någonsin sätt. Att ej möta mina barn mot Domslut och Regim för personliga kontakter på domstol i båda länderna är en riktig plåga för mig, jag har alltid varit en mor som folk som känner oss sett upp mot, som fallet med helmintosen 2007 då jag och min mor förvandlade deras hem till lazarett för att rädda barnens liv från trippla infektionen, helminter, rota-virus och herpess-angina med 40 grader värme, 10 vattniga diareer om dagen, uttorkning och kräkningar, utan fast födda i 3 månader och utan infektionsbehandling bortplockade i soc. utredning fr. aug 2007 med. Han är själlärd språkkunnig och datorkunnig och animerade långa tecknade filmer helt med ljud och bild när han var 3 år! Han ställde frågor om stjärnors liv från avanserad astronomi och astrofysik vilka jag studerade på Lundsv universitet han fick allt det jag lärde mig fr. böckerna med sig i bagaget. Han känner empaty för djur och människor och jag kan vara stolt med detta barn och ser ingen orsak att myndigheter kräver hans död. Är otroligt stolt mor över att han är flera år före sin ålder i intellektet, men socialtjänsten begrepp inte dettag eller med flit förvränger. Gud hjälpa mina barn i det här farliga landet överleva alla repressalier, vilka är helt i onödan. Så länge jag lever skall jag tala sanningen och protektera mina barn. Jag  är en bulgariska. Det betyder en bra mor. Det återstår att socialtjänsten läser korrekt mitt Domslut i civilmålnnr 70 463 fr. 2011 och lagboken, med paragraferna fr. bulgariska Familje Kodexen där och återlämnar mina barn till Bulgarien, då jagra gemensamma förälderliga rättigheter, vilka de ljuger bort idag genom vägra läsa alla mina intyg och officiella dokument fr. Montana kommun i Bulgarien. “
 
Så FK  utsatte henne för det  länge av tjänstemannakvinnan Bjurebratt uttjatade föddelse-förbjudet mot familjen, där FK kombinerade båda bestraffningsmetoderna vilka som tydligen framträder existerat i landets sociala förflutna och varit liksom..vardagsmat från eugenitikens historia i Sverige.
 
Den tråkiga slutsatsen? – Tja… Inte mycket har ändrats såledess då från år 1932 till år 2000 på FK Rosengård i Malmö!
 
Mariyka kommenterar sina famljeförhållanden även:
 
“Min make tjatade ofta under dem första 10 åren efter vårt giftermål om att vi, bulgarer, hade alla för små och för runda huvuden. Men jag fattade inget på den tiden. Först nu efter skillsmässan, då han gav ett like-finger för neonazistisk partis möte i Sverige har jag kopplat ihop det ena med det andra. Men förstår ändå inte hur kan han gifta om sig med mörkhyad kvinna om han gör så på Facebook samtidigt som han är ihop med henne??? Och efter att ha 3 barn med bulgariska som mig. Jag bryr mig inte då halva släkten är blondare och med ljusare blåa ögon än svenskar och kanske har saxisk ursprung, så jag är en mixad person och som alla andra bulgarer stolt med min etniska mixade bakgrund.
 
Min numera avlidna mycket snälla svenska svärmor hade svårt att acceptera barnbarna sina och mina barn och särbehandlade 2 av dem och jag hörde henne säga med svärfar ofta “de där barnen har bulgariska huvuden”.  Ena barnbarnet fick present när de hälsade på och de andra blev tomhänta och grät för present under särbehandlade farmor- och farfar-gästernas besök.
Vi delar däremot inte barn i Bulgarien efter huvudets form eller hudets färg, vi är mera etnisk blandat folkslag än svenskar och bryr oss inte om vem som har blont hår eller ej för att lita på eller ej. Vi är toleranta till invandrare och främlingar och nyfikna på andra kulturer där. Jag skulle aldrig särbehandla något av mina barn efter hudfärg, ögonfärg eller huvudform. Men tydligt är att svenska befolkningen ber på sitt tunga Hitleristiska ariska bortrensningens tunga kulturarv. Och jag kan ej beskylla dem för det heller, utan ser med förståelse och medkänsla på deras etniska rädslor och mentala  belastning, och kan bara tycka synd om personer som inte vill lära känna någon bara efter formen på ens huvud.”
 
Länkar om eugenetiken och biometrin i Västra Europa på denna sida tagna ur svensk historisk lärobok online upplyser dessa sammanhang bättre.
 
 
Föregångsländer är Sverige, Tyskland, USA och GB. Halva materialet  är på svenska. I andra halvan finns inbadade länkar på svenska. Annars använd gärna translation på Google än så länge. Trevlig läsning och upptäckter i svensk biometrisk historia:
 
 
 

Просмотров: 40 | Добавил: MariaTomova | Рейтинг: 0.0/0

Standard

Leave a comment